Asociația Pro-Youth își propune ca începând cu anul curent (2016), în cadrul cursurilor gratuite pe care le desfășoară să modifice metoda de examinare pentru a îmbunătăți gradul de asimilare al informațiilor noi. Astfel, Pro-Youth va înlocui în examenul de certificare al competențelor testele grilă cu cercetări personale a unor secțiuni de interes din tematica cursului.
Pentru a veni în întâmpinarea participanților și pentru a stabili o metodă unitară de evaluare, eseurile realizate vor avea următoarea structură:
- Introducere: Contextul problemei studiate și justificarea importanței studierii acestei probleme. Această secțiune va avea o lungime cuprinsă între jumătate și trei sferturi de pagină.
- Recenzie a problemei studiate: În această secțiune, a cărei lungime va fi cuprinsă între una și două pagini, cursantul va analiza ipotezele de lucru, tehnicile, metodele, uneltele și rezultatele obținute pentru problema studiată de către autori cu notorietate în publicații internaționale cu grad ridicat de încredere. Pentru a verifica autorul e suficient să urmărești superficial identitatea online a acestuia, urmărind în special comentariile și opiniile generate de către ideile exprimate în articolele sale. Secțiunea va avea o abordare vastă, dar superficială.
- Contextul social, economic și/sau cultural din România și influența acestuia asupra problemei studiate: Această parte a eseului analizează influența identității noastre naționale asupra problemei studiate suprapusă peste ipotezele, tehnicile, metodele, uneltele și rezultatele obținute internațional. Cu alte cuvinte, ce funcționează la ei și funcționează și la noi, ce funcționează la ei și nu va funcționa niciodată la noi și ce nu funcționează la ei, dar funcționează la noi și de ce. Lungimea acestei secțiuni este de o pagină și jumătate – două pagini.
- Modele de abordare a problemei studiate: se vor alege două – trei modele în care se vor studia abordări diferite ale problemei studiate și a impactului acestor abordări din punct de vedere social, economic și/sau cultural asupra grupurilor vizate. Modelele alese pentru studiu vor fi reale, din societatea românească. Această secțiune va cuprinde o pagină – o pagină și jumătate.
- Cum va arăta viitorul? În opinia ta, care crezi că sunt tendințele de evoluție a problemei studiate în cinci ani? Dar în zece? Crezi că generațiile următoare vor aborda problema diferit, sau vor menține o linie constantă în abordare? Justifică folosind maximum o pagină.
- Note de final: Pentru fiecare afirmație folosită în eseu, precizați sursa folosind o notă de final. Notele de final vor folosi notația Harvard: Prenume și Nume Autor, Titlu Lucrare, Localitate: Editura, An, Pagina (dacă e cazul, sau interval de pagini, în funcție de necesități), Link (în cazul lucrărilor online)
Eseul va fi redactat fără evidențierea prin titluri a secțiunilor, folosind Times New Roman cu mărimea de 12 puncte și spațierea de un rând, aliniat de la stânga la dreapta (justify), într-o pagină A4 cu margini normale. Eseurile vor fi predate în format electronic pentru evaluare și publicarea pe site-ul Pro-Youth. Pe baza acestora participanții vor primi calificative la examenul de absolvire.
Succes!